|
Program pozalekcyjnego kółka matematycznego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1698 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Program pozalekcyjnego kółka matematycznego dla klasy II liceum profilowanego dla uczniów z trudnościami w nauce. Wstęp
Program ten został opracowany na zajęcia pozalekcyjne w oparciu o program "Matematyka z plusem" (DKW-4015—37-01) dla II klasy liceum. Przygotowany został do realizacji w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Program przeznaczony jest dla uczniów klasy II z trudnościami w nauce, którzy w klasie I uzyskali z tego przedmiotu słabe oceny na świadectwie. Cele ogólne:
- kształcenie umiejętności samodzielnego dochodzenia do wiedzy,
- wykształcenie nawyku systematycznego uczenia się i pracowitości,
- rozwijanie umiejętności czytania zadań ze zrozumieniem,
- wykształcenie umiejętności rozwiązywania podstawowych zadań w stopniu pozwalającym na uzyskanie promocji do klasy III,
- rozbudzanie motywacji do nauki matematyki.
Cele szczegółowe:
- kształcenie umiejętności wykonywania działań na wielomianach,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania równań wielomianowych,
- kształcenie umiejętności rysowania i odczytywania własności funkcji trygonometrycznych,
- rozwijanie umiejętności wykonywania obliczeń z wykorzystaniem funkcji trygonometrycznych,
- utrwalenie wiadomości i umiejętności z zakresu przekształceń geometrycznych ,
- kształcenie umiejętności stosowania własności ciągu geometrycznego i algebraicznego w zadaniach .
Formy realizacji:
- dobieranie typowych zadań utrwalających zdobytą na lekcjach wiedzę,
- umożliwianie wyrównania braków w wiedzy i umiejętnościach uczniów poprzez rozwiązywanie zadań sprawiających im największe problemy,
- wzmacnianie poczucia satysfakcji i własnej wartości uczniów,
- dbanie o odpowiednią atmosferę na zajęciach,
- motywowanie uczniów do dalszej pracy i systematycznego udziału w zajęciach.
Treści nauczania i przewidywane osiągnięcia ucznia
Lp.
|
Treści nauczania
|
Umiejętności ucznia
|
I
|
WIELOMIANY |
1
|
Działania na wielomianach |
zna pojęcie wielomianu
dodaje, odejmuje i mnoży wielomiany
wykonuje dzielenie wielomianów z resztą |
2
|
Twierdzenie Bezouta |
zna treść twierdzenia
znajduje pierwiastki wielomianów |
3
|
Równania wielomianowe |
zna twierdzenie o rozwiązaniach całkowitych
rozwiązuje proste równania wielomianowe |
4
|
Powtórzenie wiadomości o wielomianach |
- rozwiązuje typowe zadania na wielomianach
- stosuje poznane twierdzenia do rozwiązywania równań wielomianowych
|
II
|
TRYGOMOMETRIA |
1
|
Funkcje trygonometryczne dowolnego kąta |
zna definicje funkcji
rysuje wykresy funkcji trygonometrycznych i odczytuje ich własności
rozwiązuje proste zadania geometryczne
korzysta z podanych wartości funkcji kątów do rozwiązywania prostych zadań
zamienia na miarę łukową i z miary łukowej na stopnie |
2
|
Związki między funkcjami trygonometrycznymi
|
zna tożsamości trygonometryczne
oblicza wartości wskazanych funkcji trygonometrycznych
|
3
|
Powtórzenie wiadomości o funkcjach trygonometrycznych
|
- szkicuje wskazaną funkcję i podaje jej własności
- stosuje funkcje i tożsamości trygonometryczne do rozwiązywania typowych zadań
|
III
|
FIGURY I PRZEKSZTAŁCENIA
|
1
|
Symetria
|
rozwiązuje zadania dotyczące symetrii w układzie współrzędnych
|
2
|
Wektory
|
oblicza współrzędne wektora i jego długość
podaje wzór funkcji przesuniętej o dany wektor
|
IV
|
CIĄGI |
1
|
Ciąg arytmetyczny |
tworzy kolejne wyrazy ciągu arytmetycznego znając jego 1-szy wyraz i różnicę
znajduje wzór ogólny ciągu arytmetycznego mając dane jego kolejne wyrazy
znajduje wzór ciągu arytmetycznego na podstawie podanych informacji
oblicza skończoną sumę wyrazów ciągu arytmetycznego |
2
|
Ciąg geometryczny |
tworzy kolejne wyrazy ciągu geometrycznego znając jego 1-szy wyraz i iloraz
znajduje wzór ogólny ciągu geometrycznego mając dane jego kolejne wyrazy
znajduje wzór ciągu geometrycznego na podstawie podanych informacji
oblicza skończoną sumę wyrazów ciągu geometrycznego |
3
|
Powtórzenie wiadomości o ciągach
|
znajduje wzory ogólne ciągów
wypisuje kolejne wyrazy ciągów
oblicza proste sumy wyrazów ciągów | Uwagi:
Odwołać się do wcześniej zdobytych wiadomości, w razie braków, uzupełnić je.
Odwołać się do sytuacji z życia codziennego.
Podczas zajęć poświęcać czas szczególnie na zadania, które sprawiają uczniom najwięcej trudności na bieżących lekcjach matematyki.
Lekcje powtórzeniowe przed pracami klasowymi poświęcić zwłaszcza na zadania z poziomu wymagań K- konieczne i P- podstawowe (R- rozszerzone).
Opracowała: Monika Makowska Uwagi: |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|